25 Mayıs 2013 Cumartesi

Tarhune Orchards Farm

Beni en cok sasirtan ve sevindiren seylerden biri de burada bolca bulunan ciftlikler olmustu. Etrafa biraz alismaya basladiktan sonra sehir merkezinin yakinlarini kesfetmeye basladik. Ben de esim de cok severiz bilmedigimiz yerlerde kaybolmayi, biliriz ki cogu zaman bu durum bize suprizler getirir. Yalniz burada kaybolurken navigasyonun yanimizda olmasina dikkat ediyoruz :) Cok genis bi alan oldugu icin eve donmek cook uzun zaman almasin diye.



Boyle bilincli kaybolma gezilerinde kucuk tabelalarda "farm" yazilarini gorsem de sehirle bu kadar ic ice alanlarda tarim ve ilk elden satisi yapilacagi bana pek olasi gelmemisti. Sonra tabelalara dikkatli bakinca cogunun belirli gunlerde satis yaptigini hatta isterseniz kendi urununuzu toplamaniza izin verdigini farkettik. Istanbul'dan gelmis saskin sehirliler olarak buna nasil sevindik anlatamam. Cunku beton dolu hayatimizda balkonumuzdaki nane, maydonozla dindirmeye calisirdik o dogal, taze urun ozlemini. Cok istemisiz buna kavusmayi demek ki :)



Simdi evimin yakinlarinda birkac tane ciftlik var. Mumkun oldugu kadar sebze, meyve ve tavuk alisverisimi oralardan yapmaya calisiyorum. Zaman zaman elmayi, biberi, cilegi, naneyi dalindan topluyorum. Topraga dokunuyorum, dallardaki mucizelere sukrediyorum. 





Fotograflar Tarhune Orchards Farm'a ait. Benim en sevdigim ciftlik. Arazilerinde sebze-meyvenin yani sira bircok hayvan da var, ozellikle cocuklarla ziyaret etmesi cok keyifli. Kediler, kopekler, tavuklar, tavsanlar, keciler, esekler, atlar, domuzlar, bildircinlar... Ayni zamanda yazin soguk, kisin sicak ve baharatli  taze elma suyu da benim favorim. Hava da guzelse, yanimda da sevdiklerim varsa degmeyin keyfime :)

Daha detayli bilgi icin tik tik

Keyifli Pazarlar.

2 yorum:

  1. Merhaba Arkadaşım,
    Blogunuzu yeni keşfettim çok mutlu oldum.Çok hoş fotoğraf kareleri anlatım mükemmel fotoğrafları izlerken,yazınızı okurken büyük keyif aldım.Paylaşımınız için çok teşekkürler.Danimarka'dan selamlarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Renkli Dunyam,
    Guzel sozlerinizle beni cok mutlu ttiniz. Danimarka'ya sevgiler.

    YanıtlaSil