31 Mart 2013 Pazar

Balik Keyfi

En buyuk keyiflerimizden biri hafta sonu erkenden piknik sepetimizi de hazirlayip baliga cikmak. Benim derdim illa ki balik tutmak degil, denizin kokusunu, dalgalarin sesini, kumsalda yurumeyi, acik havada kitap okumayi ve balik tutmaya gelenlerle sohbet etmeyi seviyorum. Tabi bunlarin ustune bir de balik icin bereketli bir gunse keyif daha da artiyor. Taze baligin tadi da bir baska.


Uzun zamandir her hafta sonu olmasa da sikca gidiyoruz balik tutmaya. Daha once Istanbul'da bogazda da arada balik tutardik ama burada cok daha farkli . Hem tatli su, hem de okyanusta tutabiliyorsunuz ve inanilmaz cesitlilikte balik cinsi var. Bircogunun ne adini, ne tutma seklini, nede pisirme seklini biliyoruz. Zamanla ogreniyoruz.

       fotograf

Amerika'da beni en cok sasirtan olaylardan biri de bu konuyla ilgili. Her eyalette farkli kurallar soz konusu, hepsini bilmiyorum ama New Jersey'dekinden bahsedebilirim. Burda elinize oltayi alip hadi baliga cikiyorum diyemiyorsunuz. Oncelikle lisans almaniz lazim, ilk duydugumda bana cok garip gelmisti. Bir de tatli suda tutacaksiniz ayri, tuzlu suda tutacaksiniz ayri lisans gerekli.



Biz de her Turk gibi, hadi yaaa kim gelip de kontrol edecek onu dedik :)
Eminim okurken bircok kisinin de aklindan ayni cumle gececektir, sanirim genetik kodlarimizla ilgili bir durum :) Bunun icin gorevli ekipler var ve surekli dolasiyorlar. Hatta gorevleri sadece lisans kontrolu degil gelip kac adet balik tuttugunuzu ve tuttugunuz baligin boyunu olcuyorlar. Izin verilen sayidan fazla yada belirtilen olcuden kucuk balik tuttuysaniz hatri sayilir miktarda para cezasi oduyorsunuz. Ben doganin korunmasi ve gereginden fazla hayvan avlanmasinin onune gecmek icin bu kurallari cok yerinde buluyorum ve destekliyorum.

Fakat Sandy Kasirgasi'ndan sonra malesef ki bircok sey degisti. Baliklarin yuvalari, besinleri, hersey degisti. Denizin icinde ulasilmayan yerlerde hala yatlar, botlar, agaclar, catilar var. Ne deniz kenarindan ne de acilarak balik tutmak pek mumkun degil. Doga'nin gucu karsisinda oyle aciziz ki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder